Buenos dias: aqui esta una referencia de Google AI overview. Correas de Mexico is not consider safe enough for shipping small items of value to the US, while using the USPS is considered safe for shipping items from the US to Mexico. It’s essential to familiarize yourself with Mexican customs. Customs is picky, both on the Mexican and US side. The US side worse than the Mexican side.
using UPS and FedEx in Mexico is generally considered safe; both companies- Fedex and UPS have established networks within the country, offering reliable delivery services with tracking capabilities, making them a secure option for shipping packages to and from Mexico.
Key points about using UPS and FedEx in Mexico:
Both companies have a large presence in Mexico with numerous delivery locations, allowing for widespread access.
Packages can be tracked throughout the delivery process, providing visibility and peace of mind.
Both UPS and FedEx employ security protocols to protect packages during transit.
Important Considerations:
While generally safe, it’s still important to be aware of high-crime areas in Mexico and choose delivery addresses accordingly.
Familiarize yourself with customs regulations for both the sending and receiving countries to avoid delays or issues.
Dado que va a enviar artículos pequeños de gran valor, puede ser más seguro utilizar UPS o Fedex, a pesar del mayor coste. El seguro de los artículos enviados es esencial.
¿En qué parte de México se alojará? Esto también es muy importante en relación con la delincuencia y el robo.Yo mismo quiero hacer un largo viaje por carretera a México, empezando en El Paso y bajando hasta Guatemala. La delincuencia fuera de las zonas turísticas es un gran problema. Mis amigos mexicanos me aconsejan que no viaje en coche, sino sólo en avión. También me han dicho que me limite a las zonas turísticas. Si me quedo en las zonas turísticas, mi propósito de quedarme en pueblos pequeños y aldeas donde pueda sumergirme en el español se desvanece. Hablo bien francés, pero no español, que estoy aprendiendo. Si voy a México, un amigo bilingüe tendrá que acompañarme. Podrá sacarnos de pequeños apuros y problemas. en méxico, también tenemos mucho miedo a la delincuencia, incluido el robo de coches, el secuestro, el robo de equipaje e incluso el secuestro. Qiero ir a Guatmala para comprar jade.
I don’t know how helpful this is… If you have tips on travelling by car safely, please let me know also. Gracias…